maanantai 16. maaliskuuta 2009

Peppisukat norosta

Kiitti vaan Tikrulle. Niin paljon kun miä oon vannonut etten KOSKAAN tikuta sukkasia pikkupikkuisilla puikoilla, mä nään NÄMÄ. Maailman kauneimmat sukat. Ihan oikeesti. Ja nyt mulla on omat... Muutama ilta (no aika monta, välissä piti tehdä muita hommiakin, ja pari tilaustyötä) ja mun omat norosukkaset on valmiit. Nää on peppisukat. Ihan mun näköiset. Nam. Ja Elmo tahtoo kuulemma samanlaiset. Onneksi jäi lankaa tähteelle, saa vaikka molemmille pikkuisille sukat. Eemeli tuskin tahtoo kun näissä voi olla vaikka pinkkiä ;)

Muistaakseni aloituksessa oli 20s/puikko. Viis kerrosta, reikärivi (2o yhteen lk koko kerros), sit taas viis kerrosta ja alotin raidotuksen. Olikohan viidennen raidan jälkeen alotin kavennukset joka toisella raidalla 1 oikein, 2o yhteen, kerros loppuun kunnes jälellä on 3s. Sit 2o yhteen ja 1 oikein. Näitä kavennuksia niin kauan että silmukkaluvuks tuli 16/puikko. Sit muistaakseni kuus raitaa ilman kavennuksia ja tiimalasikantapää. Ja sit vaan sukka loppuun ilman sen suurempia kommervenkkejä. Lopuks päättelyt ja samalla ompelin ton pykäreunan tuohon varteen taittamalla reikärivin kohdilta.

Ja sitten loppui pälä-pälä-pälä ja pääsette kuviin käsiksi. Ollos hjuva.

Ja sukat on sillä makkaralla...

2 kommenttia:

Kate kirjoitti...

Ihanat!

Unknown kirjoitti...

Aivan mielettömän ihanat!!! Kuten myös sun itselle ompelema pusero.. Voi miks mulla ei ole ompelijan lahjoja eikä hermoja... :-(