maanantai 23. helmikuuta 2009

Takki kevääseen

MÄ ONNISTUIN  *tuuletusta*

En oo ikuna halunnu alkaa tekemään mitään monimutkaisia takkeja sun muita (noita yksinkertaisii malleja oon vääntäny). Liivimekkojen jälkeen nostin hiukan rimaa ja tein Eeville kevättakin. Kaava on Ottobresta, lehtee en nyt muista (kun se on töissä). Ohjeen takki oli talvitakki, mutta mä jätin vanun pois ja laitoin nanson trikoota vuoriks niin tuli mukavan vilpoinen kevääksi. Sen verran poikkesin ohjeesta, että jätin taskut pois ja nappien tilalle laitoin nepit. En nimittäin osaa tehdä siistejä napinläpiä niin noin en varmasti pilannu takkii. Hiukan jouduin Purkamaan hihoissa kun mulle ei ihan alkuun auennut mitä meinasi ottobren ohjeessa kohta joka meni jokseenkin näin: Ompele hihansuut kiinni vuoriin oikeat puolet vastakkain nk. "käsi kädessä"  Loppujen lopuks tajusin mitä siin sanottiin ja sit sainkin hyvin nopsaan valmiiks. 

Eevi suostui (no ei oikeasti suotunut, hiukan pakotin *ups*) kokeilemaan takkia nopeatsi, ihan sopiva oli. Koko 92cm ja tein ilman saumavaroja. Kuvia siitä sovituksesta ei saanut otettua, kuvat on siis ihan henkarikamaa. 

Tässä takaa. Hupun nauhoihin tulee muutamia vaaleanpunaisia helmiä ja solmut ja ne lyhenee hiukan tuosta.

Hupussa näkyy ihana nanson vuoritrikoo

Lisäksi takkiin sopiva pipo samaisesta trikoosta.

(Eevi huutaa taas kun syötävä, mistä lie suuttui)

12 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Aivan mahtava takki. Ihana!

Anonyymi kirjoitti...

Ihana takki!

Anonyymi kirjoitti...

Hyvin olet onnistunut tytskälle takin ompelemaan!
Tämä tätskä jättää sulle jotain lisämatskua ens viikolla kun ollaan yötä siellä Epsanjan reissun jälkeen. :-)))

Merith kirjoitti...

Hieno on neitin takki:D

Anonyymi kirjoitti...

Tuli tosi hieno takki! Ja hattu viimeistelee kokonaisuuden :)

Sanna kirjoitti...

Ihana takki <3 ihan varmasti uskallat jatkossakin moisiin projekteihin, hienoa!

Anonyymi kirjoitti...

Hieno takki!
Tuo "käsi kädessä" on jotenkin hankalasti selitetty, mulla meinas jäädä yksi haalari sen takia kesken, mutta on vihdoin sytytti :)

Hanna

Anonyymi kirjoitti...

On kyllä nätti takki.

Sanna kirjoitti...

Kiitos kaikille kehuista. MÄ oon ihan yllättynyt kuinka hyvin toi oikeesti onnistu. Niin ja tätsylle tiedoksi, mä innolla odotan mitä kaikkea kivaa sun varastoista mulle liikenee ;)

Anonyymi kirjoitti...

Vautsi, kiva takki! (Uskaltaudun kommentoimaan vaikka olenkin ihan vieras, mutta olen täällä blogissa käynyt muutaman kerran töitäsi ihastelemassa ja juttuja lueskelemassa, joten olo tuntuu jo vähän kuin tutulta). Itsekin olen vähän Ottobren takkikaavoja katsellut (ja yhdet kaavat jo piirsinkin), kun himottais ommella meidän Idalle kevättakki. Koko siis jotain 80 tienoilla, kun neiti on vielä aika pieni. Vähän vielä odotuttaa alkuinnostusta, sillä alkoi arveluttamaan takin koko, kun kyseessä oli teddytakin kaava, ja meinasin tosiaan tehä ihan tavallisesta kankaasta, kun kevääks tulee.

Marjuli kirjoitti...

Onpas ihana takki! Itse en kyllä ikinä osaisi moista tehdä, niissä liivimekoissakin on vielä mulle haastetta :D

Anonyymi kirjoitti...

Ihania vaatteita.